Tuesday, 26 November 2013

Nasi kacang dhal

Sekali sekali kena ubah jugak menu sarapan pagi ni. Asyik2 toast, cereal atau roti sapu kaya jer..boring gak. Nak cari nasi lemak yg comel2 bungkus dgn daun pisang jgn harap la nak jumpa. Kalau nk mkn kena masuk Johor cari.

Pagi ni macam terlebih rajin skit masak nasi awal2 lagi. Pukul 9 pagi dah siap masak untuk sarapan merangkap makan tengahari skali. Nasi kacang dhal makan dengan ayam goreng. Untuk yg tua2 kat rmh ni ada lagi sambal ikan bilis leftover maka dipanaskan balik bole buat lauk tambahan.
Actually kacang dhal tu rendam semalam nak buat masalode...pastu bila bangun pagi rasa macam malas jer terus tukar menu ke nasi kacang dhal. Senang skit..budak2 pun suka. Maknya pun senang hati tak payah masak bnyak2 sebab dalam nasi tu ada kacang, carot, susu dan sebagainya...penuh khasiat tanpa santan.
Maka layan jer la nasi kacang dhal dengan ayam goreng.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...