Wednesday, 29 May 2013

Cerita 2....

Suatu hari...si anak dengan si bapak pergi basuh kereta...sambil tunggu kereta dibasuh maka berehatlah kedua-duanya di bawah pokok.
Tiba-tiba si anak pun bertanya.."abi,abi...ni pokok apa abi?"
Si bapak yang memang tak penah nak ambik tahu nama pokok ni tergaru-garu la kepala yg tak gatal sambil tengok pokok kat atas kepala..lalu menjawab "manalah abi tau pokok apa..eisyah tahu ke?"
Lalu si anak pun jawab sendiri soalan yg dia sendiri berikan "Pokok Sena...hehe"..konon dia terer la. Macam la dia tahu itu pokok sena...betul ke tidak tak tahulah.

Nak dijadikan cerita tempat yg diorang pergi basuh kereta tu pun nama Pokok Sena...hehe. 1-0 kena dengan anak sendiri.

Inilah gara2 si ummi slalu nyanyi lagu:

Buai laju2
Sampai pokok sena
Apa dalam baju
Sekuntum bunga cina...


Cerita 1...


Minum petang sambil makan kuih kat depan rumah. Lepas habis mkn si ummi suruhlah si ecah pegi basuh tangan sendiri kt paip air kt tepi parit..

Tiba2 si ecah lari blk dgn muka panik...ummi pun tanya kenapa lari....si ecah dgn muka panik ckp ada crocodile dekat paip air. Crocodile tu dh lari masuk dlm parit..

Kalau nk tau crocodile tu mcm mn tengok kt gmbr yg di google tu.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...