Saturday 26 January 2013

Princess Eisyah vs Princess Qadeeja


Dua anak dua macam karenah nk kena layan...klau saploh anak..hah mcm mana?

Macam mana la org yang ada anak ramai2 yg lebih drp seploh ni jaga anak...tambah2 lg yg dapat didik anak jd org yg berjaya tu...nk jugak la dapatkan petua2. Yang ada 2 org ni pun dh penat. Mana dgn si adiknya menangis nk menyusu masa kita tengah memasak (terpaksa la tutup api dulu), yg kakaknya memanjat meja makan (maknya terpaksa menjerit mcm tarzan), tak mau mandi takmau mkn ( ini aku dah siapkan rotan la dh malas nk potpet), nak pee pee, nak poo poo dan macam2 lg lah yg kena hadap. Memang takdak istilah nk rest la waktu siang tu. Time2 mcm ni teringat waktu bekerja dulu...ada jugak la time rest utk aku, dah tu sempat lg keluar merambu ramba dgn dua malaun kat opis aku tu kt shopping mall kot2 ada sale (harap2 korang dh brtobat sbb aku takdak..hehe).

Walau apapun aku tetap happy dgn keputusan yg aku buat ni. Anak2 ada depan mata, dapat membesar dgn kasih sayang umi dan abi. Aku pun tak payah nak pening fikir pasal kerja..takdak ofis hour 8-5 (tak payah kelam kabut bangun pagi..hehe..sukeenyer). Time aku, ikut suka hati aku jer...yg penting laki aku kata "u dh blajar time management kan..so practise la according to your work environment now" ..haha amikkaw!. Cuma aku jer rasa mcm tak penah cukup masa nak buat semua. Bila dapat rehat waktu malam aku memang dh taksedar diri. Sampai laki aku kata kalau pencuri nak masuk rumah pun fikir 2-3 kali sbb takut dengar bunyi mengorok mcm org nk gaduh jer...hehe. Whatever la kan...

P/s: hari gmbar dh ok skit kan..dah pandai skit godek2 gadget ni..sorry la kalau kepala terteleng skit tengok gambar kat entry yg sebelumnya tu. ;)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...